Centrum pedagogicko psychologického poradenstva a prevencie Myjava

Prečítané leto 2019

Prečítané leto 2019

Počas leta sa naše Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Myjave zapojilo do projektu Prečítané leto. Sedemkrát sme sa s detičkami stretli v krásnom prostredí pri domčekoch na Starej Myjave. Spolu sme prechádzali jednotlivými týždňami a témami k tomu určenými. Celý projekt vznikol z iniciatívy občianskeho združenia "Čítajme si spolu", Úletu s knihou a blogu Malý pampúch. Chceli sme v deťoch podporiť lásku ku knihám, radosť z čítania a objavovania nových informácií a zážitkov. Každé stretnutie pozostávalo z stroch častí a súviselo vždy s hlavnou témou (Voda, Čokoláda, Bábätká, Dopravné prostriedky, Včely a chrobáky, Schody a rebríky, Farby, vynechali sme dve témy: Spánok a počasie):

Najskôr sme deťom prečítali nejaký úryvok z knižky. Deti sa zapájali, pýtali, hádali, ako bude príbeh pokračovať. Počas leta nás sprevádzali knihy, ktoré môžu byť inšpiráciou aj pre rodičov detí predškolského veku či detí 1.stupňa: Špinuška, PomPomove rozprávky, Nenásytná húsenička, Terka a bábätko, Jakub a čarovná kolobežka, Svrček a mravce, Šťastie je líška, Farebné strašidielko. Kto by sa rád inšpiroval ďaľšími knihami, odporúčame pozrieť si stránku www.precitaneleto.sk. Tam sa dozviete nielen ďalšie tipy, ale aj viac o celom projekte.

V druhej časti sme pripravili dve spoločné aktivity: medzi inými napr. hádankovú bonboniéru, cvičenie podľa mravčekovej básničky, cestovali sme napodobňovaním dopravných prostriedkov po celom svete- nezabudli sme ísť lanovkou na Lomnický štít a raketou do vesmíru, vytvorili sme pavúčiu sieť, pomocou úloh vyslobodili princeznú z vysokej veže, spočítali sme schody v okolí reštaurácie, pomocou pokusu sme miešali farby a vytvorili dúhu, poskladali a pustili farebné lodičky na vodu, zahrali hmyzie bingo. Určite sme sa nenudili- zapojili sme aj rodičov a spoznali sa navzájom.

Tretia časť pozostávala z troch  aktivít inšpirovaných Montessori metódou: deti si cvičili pršteky, ale aj hlavičky. V tejto časti pracovali samostatne, alebo s pomocou rodičov. Pomocou pipety rozdeľovali vodu do skúmaviek, rozdeľovali, čo je a čo nie je zdravé pre naše zúbky, pomocou hmatu hádali, čo našli v krabici, hrali sa s vodnými gulôčkami, stavali vežu zo štipcov a lekárskych paličiek, ukladali kamene- vytvárali životné cykly , vyberali pinzetou červíkov- špagety z hliny.

Užili sme si spolu veľa zábavy, deti nadšene spolupracovali. Ich radosť, záujem boli tou najväčšou odmenou. Veríme, že sme aj vďaka tejto aktivite v deťoch podnietili záujem o čítanie. V spojení s prírodou by to mohlo byť silnou konkurenciou virtuálnemu svetu.                                                   

Mgr. Silvia Šabová, psychológ

20190801_180144.jpgp1050040.jpg



Späť